COVID-19 koronavírus-járvány Válságmenedzsment vállalatok részére

Minden cég működése hátterében ott leselkedik annak a veszélye, hogy valamilyen hirtelen kialakuló probléma – nem kívánatos esemény- krízissé, válsággá fajul, melyet csak hatékony, átgondolt és jól időzített kríziskommunikáció alkalmazásával tud megfelelően kezelni. A COVID-19 koronavírus-járvány lezajlása során az érintett emberek, szervezetek, rendszerek, társadalmak működése- súlyosabb esetekben fenntartása is – közvetlen veszélybe kerülhet. A magyarországi vállalatoknak ezért gyorsan, határozottan kell dönteniük milyen intézkedéseket vezetnek be. A legnagyobb probléma, amit a cégek elkövethetnek, hogy nem ismerik fel a válság beköszöntét. Az idő a legnagyobb kincs ebben a helyzetben, minél hamarabb felismerjük annál könnyebb lesz kezelni a kialakult helyzetet.

A válságkezelés (crisis management) minden olyan tevékenységet magába foglalja, amely a válság megszűntetésére, negatív hatásainak csökkentésére irányul. A válságkommunikáció és a szervezeti válságkezelés a válságkezelés része.

Hatékony válságkommunikáció nélkül nem létezhet eredményes válságkezelés.

A válság fokozatai tekintve a hazai vállalatok, már a baj fokozatában járnak, ahol elkerülhetetlen lesz a pénzügyi veszteség, de többnyire még visszafordítható. Ennek a nehéz helyzetnek elkerülésének fő célja, hogy ne kerüljünk a tragédia, katasztrófa fokozatába, amely már emberi élet veszteséget követel és visszafordíthatatlan. Továbbá a világjárvány erősen megrázza a nemzetgazdaságot, a tulajdonosokat, jelentősen befolyásolja a cég további piaci lehetőségeit, legrosszabb esetben munkahelyek mennek csődbe.

Nagyon fontos szerep jut a képzéseknek: alkalmazottakkal meg kell ismertetni a válságkezelés és megelőzés problémáját, a válságmenedzsment alapjait és a válságkommunikációs technikákat A válságkezelés leghatékonyabb, és legolcsóbb módja a megelőzés. Válságérzékeny szervezetet kell kialakítani. A válságok kialakulásának oka leggyakrabban a vállalaton belül keresendő. Meg kell ismertetnünk dolgozóinkkal a válságkezelés- és megelőzés problémáját. Érdemes a dolgozókkal megismertetni a válságmenedzsment alapjait, és megtanítani őket az alapvető válságkommunikációs technikákra. A döntéshozatali szinten, és a válságstáb közvetlen környezetében dolgozóknak teljes körú képzésben kell részesülniük.

Válságmenedzselési terv készítése: ahhoz, hogy válság idején a cég ne essen zavarba, ne késlekedjen tervet kell készítenie, amit általában külső tanácsadó, vagy belső emberek készítenek el.

A Tequa International Kft. mindkét esetre oktatói és tanácsadói oldalon is nyújt a vállalata számára segítségét.

Ajánlatkérés

 



Kihelyezett képzés: csak a cég munkatársainak szóló képzés.
Nyílt képzés: nagyközönség számára is meghirdetett képzés.
E-learning képzés: csak a cég munkatársainak szóló képzés.
Webináriumi képzés: nagyközönség és a cég munkatársainak szóló képzés.

 


Elolvastam és elfogadtam a GDPR Adatvédelmi szabályzatot