1. Szervezési információk

Képzés ajánlott időtartama: 1-3 nap

Ajánlott csoportlétszám: 4-12 fő

Felkészülés: program előkészítése során határozzuk meg

 

  1. A program céljai
  • Belső megújulás egy csapat számára. Egységes lendület visszaállítása, versenyszellem újra felébresztése.
  • Teljesítménykényszer negatív hatásainak a csökkentése.
  • Megismerni és kipróbálni a hosszú távú terhelhetőség megőrzésének eszközeit a csapat számára.
  • Külső és belső elvárások összehangolása, képesség az egyéni és csapat célokat összhangba hozni.

 

  1. A program témái

Bevezetés, keretek, koncepció

  • Tréneri megnyitó, célok, együttműködési keretek, program menete.
  • Bemutatkozás (pl. mindenki hoz magával a tréningre egy tárgyat, ami megmutat valami személyeset róla a többieknek).
  • „Játék a számokkal” – a hétköznapi munkát demonstráló élvezetes játék, ami megmutatja, hogy mi határozza meg hosszú távú motivációnkat és teljesítményünket.

 

Cégünk, mint a hatékonyság és kooperáció helye

  • Munkánk a szimbólumok nyelvén – közös alapok megteremtése az együttgondolkodáshoz.
  • Interaktív beszélgetés: kultúránk, munkánk, légkör, feladatok, érzéseink.
  • Munkánk szépségei kontra nehéz helyzetek – munkahelyi stresszünk forrásai, és ami ellensúlyozza.
  • Teljesítmény-kultúra hatása, következményei. Nehéz helyzeteink.
  • Kialakult „rutin” – azaz ahogy eddig a nehéz helyzetekkel megküzdöttünk.

 

A hatékonyság alapja: az érzelmi energia és motiváció

  • Dobos élményprogram (opcionális, a feszültség csökkentésének és az energetizálásnak hatékony eszköze). A csapat tagjai ritmushangszereket választanak maguknak. Ezekkel azután egy képzett dobtanár (előadóművész) vezetésével megismerik egymást és elkezdenek egymásra hangolódva együtt zenélni. A Tequa trénere mintegy tolmácsként a résztvevőkkel együtt – speciális interaktív módszertannal – átfordítja a közös zenélés élményeit a hétköznapok valóságára. Az együttzenélés katartikus élményt nyújt, és segít a résztvevőket teljesen egymásra hangolódni, kapcsolatot teremteni és élménnyel feltöltődni.
  • „Együtt nyerni” c. feladat – egymásra hatás megélése, hétköznapi döntések következményeinek tudatosítása.

 

Személyes hatékonyság

  • Céljaink (rövid, közép és hosszú távon). Céljaink hierarchiája.
  • Az energiaszint: egyéni tempó, motiváció, napi energiaingadozás, terhelhetőség, kitartás, hatékonysági görbe.
  • A monotonitás kialakulása és ellenszerei.
  • A munka és magánélet egyensúlya – megjelenítés a pszichodráma eszközeivel.
  • Céljaink kommunikációja
  • A határok tartása, az önmenedzsment alapjai.

 

Együttműködés csapatban

  • Egyén és csoport – különbségek tudatosítása
  • Munkatársi csoport vagy munkatársi csapat – különbségek tudatosítása.
  • A csapat fejlődési fázisai. Hol tart a mi csapatunk?
  • Jelenlegi helyzet mögött álló okok feltérképezése – a fejlődés iránya és mozgatórugói – min akarunk változtatni, és mit tudunk így is elfogadni – komplex problémafeltáró módszertan alkalmazásával (ha nyílttá tesszük az amúgy is nyilvánvalót, az a bevonódás irányába hat, és a változás felé mozdít).
  • A fentiek alapján akciók meghatározása, felelősök kijelölése.
  • Következtetések levonása, konkrét, akut helyzetekre megoldások (a Tequa trénerei az adott helyzethez leginkább illő módszertani eszközt alkalmazzák a megoldásban – pl. NLP, pszichodráma, érzés-igény elemzés, stb.).
  • Értékeink, mint belső mozgatórugók – mese az „ügynökről”.
  • „Aranyszabályok” – csapaton belüli közösen elfogadott szabályok megalkotása.
  • Személyes és csoportos visszajelzések, jókívánságok.

 

Lezárás

  • „Levél magamnak” – a résztvevők meghatározott szempontok szerint saját maguknak írnak levelet, amelyet a program után kb. 1 hónappal postára adunk. Kiváló alkalom a kitűzött célokkal való szembesülésre.