A képzési program célja az, hogy olyan szakmailag tökéletesen felkészült, a szuggesztív előadásmód és a cég imidzsét erősítő, hatékony prezentációk tartásában nyújtson támogatást a munkatársaknak, akik ez által:

 

  • rugalmasan reagálnak a napi kihívásokra,
  • prezentációik során meggyőző képességük erősítésével növelik személyes hatékonyságukat,
  • nyilvános szerepléseik alkalmával magas színvonalon, egységesen képviselik a társaság arculatát és érdekeit,
  • szem előtt tartják a profizmust,
  • felkészültségük kapcsán helyzetfüggő prezentációs technikák alkalmazásával elsősorban a minőségi kommunikáció iránt kötelezik el magukat.

 

Bemutatjuk azt is, hogyan lehet nem csak tipikus több tíz- több száz fős hallgatóság előtt prezentációt tartani, hanem hogyan lehet akár 2-4 fős ügyfélkör előtt hatásos és hatékony bemutatókat tartani.

A munkatársakat a program az alábbi területeken támogatja:

  • prezentációk felépítése és típusai,
  • célorientált és helyzetfüggő előadásmód,
  • önbizalom növelése,
  • határozott fellépés, pozitív első benyomás,
  • „jégtörő”, feszültségoldó technikák,
  • hallgatóság bevonása, motiválása,
  • kérdés és kifogáskezelés.
  • hallgatóság figyelmének megragadása és fenntartása,
  • „memo” technika,
  • audio-vizuális segédeszközök és használatuk,
  • bánásmód „nehéz” emberekkel,
  • helyzetfüggő és hatékony kommunikáció,
  • nonverbális készségek használata a meggyőzésben,

 

amelynek hozzá kell járulnia ahhoz, hogy:

a megismert technikák napi gyakorlatban való alkalmazásával, hatékonyabb előadásmóddal eredményesebben használják ki a saját képességeiket, a modern technika adta lehetőségeket ötleteik, a szervezeti célok, a termékek „üzeneteinek” és önmaguk sikeres „eladása” érdekében.

 

Tematika

 

  1. Feladatok egy prezentáció előtt

1.1. Felkészülés prezentációra

  • A prezentációk típusai
  • A prezentációk, előadások felépítése (nyitás, zárás, és ami közte van).
  • Előadások összegyúrása (jegyzetelési, vázlatkészítési technikák).
  • Papír nélküli előadásmód, „memo” technika (Mind mapping).
  • Teremmel, helyszínnel kapcsolatos kritériumok és feladatok.
  • Öltözet megválasztása.

 

  1. Feladatok prezentáció közben

2.1. Előadói technikák

  • Lámpaláz leküzdése.
  • Ráhangolódás az előadásra.
  • Hatásos első benyomás elérése.
  • Figyelem felkeltése és folyamatos fenntartása (csoportos technikák, játékok).
  • Ice breaker – „jégtörő” technikák (megfelelő tanulási légkör kialakítása).
  • Bánásmód „nehéz” emberekkel.
  • Kérdés, kifogás és konfliktuskezelés és elkerülés.
  • Írásos anyagok és kezelése.
  • Szemléltető eszközök és használatuk.
  • Későn jövők kezelése.
  • Hallgatóság motiválásának, aktívvá tételének módszerei.

 

2.2. Verbális készségek

  • Beszéd és érveléstechnika.
  • Felolvasás a csoport előtt.
  • Dramaturgiai hatások az előadásban.
  • Szónoki elakadás veszély.
  • Hangképzés és légzéstechnika.

 

2.3. Nonverbális készségek

  • Pozitív első benyomást elérő kezdőpozíció.
  • Helyes szemkontaktus kis és nagy csoport esetén.
  • Gesztusok, mimika, testtartás.
  • Testbeszéd – résztvevők nonverbális jelzéseinek figyelése.
  • Hangképzés és testtartás
  • A helyes légzés

 

2.4. Kommunikáció résztvevőkkel

  • Milyen az én természetes viselkedésmódom, és hogyan lát engem a külvilág?
  • Hogyan tudom mások személyiségét felismerni?
  • Milyen jelzésekből tudom megállapítani a csoportnak leginkább megfelelő előadói stílust?
  • Helyzet -és csoportfüggő előadásmód.
  • Hogyan tudok viszonylag gyorsan azonos hullámhosszra kerülni a hallgatósággal?

 

2.5. Audio-vizuális eszközök és használatuk (opcionális)

  • Technikai alapeszközök alkalmazási lehetőségei, szabályai és korlátai
  • (projektor, flipchart, TV, videó,)
  • Számítógéppel támogatott prezentációk sajátosságai és eszközei
  • (interaktív lézerpálca, videó kivetítő, szoftverek, Power Point stb.)
  • Egyéb fejlesztések, technikák.

 

Képzés időtartama: 2 nap