1. Szervezési információk

Képzés ajánlott időtartama: 1-3 nap, vagy 2×2 nap (alap és haladó)

Ajánlott csoportlétszám: 4-12 fő

Felkészülés:

A tréningre minden résztvevő egy rövid szakmai előadással készül, amit az első nap végén, az addig elsajátított elméleti és gyakorlati elemek alapján mindenki átdolgoz, majd a tréning során elő is ad. Ez azért fontos, hogy a résztvevők a tréningen konkrét, hétköznapi helyzetekhez kapcsolódva sajátíthassák el a prezentációtechnika gyakorlati elemeit.

 

  1. A program céljai
  • Jól felépített, érdekes, energikus előadások megismerése és elsajátítása
  • Professzionális image sugárzása a prezentációk során
  • Előadói „rutin” bővítése:
  • -A gondolatok formába öntésének és az érvelésnek az elsajátítása
  • -Előadásokon határozott fellépéssel kézben tartani az irányítást
  • -Csoportkezelés és kommunikáció fejlesztése
  • -A hallgatók bevonásának, aktivizálásának technikái
  • Egyedi fejlődés – lehetőséget kapni a gyakorlati kipróbálásra, visszajelzés az egyéni előadói stílusról

 

  1. A program erősségei
  • A résztvevők a tréning során megtanulják kívülről szemlélni és vizsgálni saját magukat és kommunikációs teljesítményüket, csakúgy, mint potenciális hallgatóságuk.
  • A számos különböző tréninghelyzetben megtartott prezentáció és az azt követő visszajelzések segítenek a résztvevőknek elegendő gyakorlatot szerezni ahhoz, hogy megtanulják, egyéniségük hogyan tükröződhet a mondanivalójukban, és ezáltal hogyan lehetnek sokkal meggyőzőbb
  • A program trénerei közel száz, prezentációs és készségfejlesztő tréninget tartottak nagy sikerrel különféle vállalatok vezetőinek, ami garanciát biztosít a program eredményességére.

 

A fenti célok elérését a feszített tempójú program, a közvetlen hangnem, az egyszerűen kivitelezhető gyakorlatok és a változatos módszertan segítik.

 

  1. A program témái

 

A Kommunikáció alapjai

  • Prezentáció sikerének dimenziói: Prezentációs technika – kommunikáció, Háttértechnika, Személyiség.
  • A jó előadó. Mi a kiemelkedő előadók sikerének titka?
  • A kitűnő előadások és a rutin kapcsolata. A hitelesség mozgatórugói.
  • Alapvető kommunikációs ismeretek összefoglalása:

 

Hogyan alakítjuk ki benyomásainkat egymásról?

Hogyan és meddig tudunk figyelni egymásra?

Mi akadályoz meg bennünket abban, hogy szabadon, érdekesen, gátlások nélkül beszéljünk?

 

Előkészítés

  • Tervezés és felkészülés: cél, célcsoport, keretek és feltételek.
  • Anyaggyűjtés, tartalmi struktúra. A prezentációk felépítése.
  • Kik a résztvevők? – előfeltevéseink.
  • Mentális felkészülés, anyagok, időzítés.
  • A jó cím és az ideális meghívó.
  • Előadói személyiséghez illeszkedő technikák kiválasztása.
  • A felkészülés alapszabályai.
  • Eltérő prezentációs helyzetek – azonosságok és különbségek.

 

Meta-kommunikáció

  • Testtartás, helyzet, öltözet, gesztusok, szemkontaktus, kézhasználat, mimika.
  • Beszédstílus: Hangerő, hangsúlyozás, tempó, hangszín, hangmagasság, szóhasználat, humor.

 

Felépítés

  • A sikeres kezdés. Hogyan beszéljünk, milyen szavakat használjunk, hogyan teremtsünk magas induló energiaszintet, hogyan szólítsuk meg a hallgatókat – a célorientált beszéd elemei.
  • A főrész elemei és tippjei. Prezentációk hatásos felépítése – helyzetfüggő struktúra alkalmazása
  • A sikeres zárás technikái.
  • A beszélgetésvezetés és -irányítás alapszabályai. Az értekezletvezetés kommunikációs alapjai.
  • A hallgatóság méretének eltérő kezelése.

 

Megjelenítés

  • A vizuális megjelenítés alapjai – az emberi memória működése.
  • Vizuális segédeszközök készítésének és alkalmazásának szabályai.
  • Egyéb eszközök használata.
  • Nyomtatott anyagok beillesztése az előadásba.
  • A PowerPoint használata (integrált videó bejátszások, animáció, kompozíció típusok, szerkesztés, diagramok, színek használata, navigációs segítségek, stb.

 

Érvelés, nyelvhasználat

  • A pozitív nyelvhasználat kialakítása és használata, mint a meggyőzés eszköze.
  • Érveléstechnika – a haszonérvelés és érvelési típusok, avagy az üzenetek célba juttatása puszta beszéd helyett
  • Érvstruktúrák és gyakorlásuk – avagy a szolgáltatás és személyiség eladásának leghatékonyabb és legegyszerűbb módja.
  • Miben más egy angol nyelvű prezentáció?
  • Kulturális különbségek kezelése
  • Hatékony angol szófordulatok és kifejezések gyűjtése
  • Alapvető nyelvi eszközök, tipikus hibaforrások
  • Félreértést okozó szavak és kifejezések
  • Az angol nyelvű megfogalmazás legfontosabb szabályai

 

Figyelem fenntartása, csoportkezelés

  • Változatos retorikai fordulatok alkalmazásának technikái.
  • Egyedi, kreatív ötletek az előadás színesebbé tételéhez.
  • Interaktivitás, kapcsolat a hallgatósággal.
  • Figyelem fenntartásának technikái, trükkjei.
  • Hallgatóság bevonásának, energizálásának technikái.
  • Az előadás céljához illeszkedő vitavezetés, alapvető moderációs technikák megismerése.
  • A moderált beszélgetés (kérdések és válaszok, keretek kézben tartása.
  • Tipikus előadói hibák és azok kezelése.
  • Nehéz résztvevők, kellemetlen hozzászólások kezelése.

Gyakorlás

  • Mit kezdjünk az előadás alatt fellépő izgalommal?
  • Videós szituációs gyakorlatok – konkrét helyzetekkel személyes igények szerint:

 

Saját prezentációs mintánk felismerése

Következmények felmérése, tudatosítása

Egyéni fejlődési irányok meghatározása, gyakorlása

  • Videós mini-prezentációk: Középpontjában az első nap megszerzett ismeretanyag gyakorlása, a részelemek egybeépítése áll, ami egy már megtartott, vagy egy készülő (lehetséges) szakmai prezentáció megtartásának a segítségével történik.
  • Videó felvételek híres és ismert előadókról, és azok közös elemzése a tanultak alapján.
  • Esetleges nyitva maradt kérdések megválaszolása.
  • Program zárás, visszajelzések, egyéni akciós tervek készítése.