1. Szervezési információk

Képzés ajánlott időtartama: 1-3 nap

Ajánlott csoportlétszám: 4-12 fő

 

  1. A program céljai
  • Munkatársak érettségének megfelelő vezetési stílus kiválasztása
  • A munkák képességek szerinti elosztás, egyértelmű és motiváló delegálás
  • A teljesítmény értékelése, visszajelzések adása
  • Mentoring, coaching alapelemeit alkalmazva munkatársaik fejlesztése.

 

  1. A program témái

Delegálás

  • A delegálásra adott vezetői és munkatársi reakciók
  • Hatékony vezetői delegálás alapjai
  • A delegálás folyamata
  • A delegálás sikertényezői
  • Felelősség delegálás és technikái
  • Feladatdelegálás és technikái
  • A hatékony delegálás és a siker kapcsolata
  • A tudatos delegálás hatása
  • Tipikus delegálási helyzetek megjelenítése és gyakorlása
  • Kihívást és fejlődési lehetőséget nyújtó feladatok, megbízások biztosítása
  • Rendszeres fejlesztő, értékelő beszélgetések tartása – közvetlen beosztottak hosszú távú céljainak, karriertervének tudatosítása
  • Fejlesztési tervek kidolgozása és átültetése a gyakorlatba
  • Hogyan vegyük rá a közvetlen beosztottakat, hogy megértsék és elfogadják a fejlődés és fejlesztés érdekében tett lépéseket
  • Hogyan gondoskodjunk a beosztottak megfelelő leterheléséről

 

 

A motiváció alapjai

  • A munkatársi motiváció és elkötelezettség terén történő változások leírása
  • Hogyan hozzuk ki a legjobbat a különböző motivációjú munkatársaiból
  • Az elkötelezett légkör kiépítéséhez szükséges faktorok leírása
  • Azon speciális tényezők megkülönböztetése, melyek az egyes munkatársak teljesítményére vannak hatással
  • Stratégiák proaktív kifejlesztése annak érdekében, hogy a motiváció és elkötelezettség fenntartásával növekedjen a teljesítmény
  • Hogyan teremtsünk olyan légkört, melyben az emberek a tőlük telhető legjobbat akarják nyújtani

 

Elméletek

  • A minőségi munka feltételei (Minőségi munkát csak önként végez az ember. Jó vezetői motivációval biztosítható a hosszú távú célelérés stabilitása stratégiai és emberi oldalról egyaránt).
  • A gyenge teljesítmény okai
  • Vezető felelőssége és szerepe a munkatársi motivációban
  • Motivációs elméletek: az igények piramisa (Maslow), a motivátorok (Herzberg), és McLelland elmélete
  • A munkatársi motiváltság szintjei
  • Komplex motiváció megvalósításának eszközei
  • Demotiváció (belső felmondás) jellemzői és kezelése
  • Konkrét vezetői „trükkök” a motiváció fenntartására és fejlesztésére

 

Motivációs Technikák

  • Hogyan motiváljuk az eltérő személyiségű beosztottat, csapat- és projekttagot
  • Hogyan kérjük ki embereink véleményét és osszuk meg a felelősséget és az információt
  • Hogyan éreztessük minden egyes emberrel, hogy az ő munkája fontos
  • Tudatosítani és kialakítani olyan stratégiákat és viselkedési módokat, melyek a kollégák bizalmát és tiszteletét folyamatosan fenntartják, valamint a hitelességi problémákat megszüntetik
  • Meghatározni, hogy ezen viselkedés hogyan befolyásolja a vezetői hatékonyságot
  • Elsajátítani a hatékony visszajelzés módját az aktuális erősségekről és fejlesztendő területekről
  • Hogyan vonjuk be az embereket a csapatba, hogyan alakítsunk ki erős csapatszellemet, összetartást