1. Szervezési információk

Képzés ajánlott időtartama: 1-3 nap

Ajánlott csoportlétszám: 4-12 fő

Felkészülés: A program előkészítése során határozzuk meg

 

  1. A program céljai
  • A résztvevők képesek legyenek felismerni, hogy milyen helyzetekben van szükség moderációra és moderátorra.
  • Képesek legyenek egy meetinget moderálni/facilitálni, ismerve annak elemeit.
  • A moderátori szerepet gyakorlatban kipróbálják, és visszajelzést kapjanak a saját stílusukra.
  • Meetingek szervezési és vezetési készségeinek fejlesztése

 

 

  1. A program témái

A tréning a meetingek vezetésének tartalmi, szervezési elemeire, és a teameken belüli kommunikáció „hogyan”-jára fókuszál.

 

Bevezetés

  • A meetingek szerepe csapatok kommunikációjában
  • Miért kell moderátor? Résztvevő, résztvevő-vezető, moderátor – hasonlóságok és eltérések

 

Értekezletek

  • A meetingek típusai (rendszeres és alkalmi), és mikor melyiket tartsuk
  • Meetingek előkészítése, levezetése és utómunkálatok
  • Hatékonyság és időkeretek tartása
  • Szerepek és felelősségek a meetingeken
  • Meetingek témái – azaz mit vigyünk be a meetingre
  • A kommentárok, viták kezelése
  • Nehéz résztvevőkkel való bánásmód
  • Mi a fontos egy rövid prezentációban?
  • Döntéshozatali technikák
  • Akciós tervek készítése, utánkövetés, értékelés

 

Moderátor

  • A moderátor szerepe, viselkedési mintái – (függetlenség & hatalom)
  • Moderátor, elnök – funkcionális vezető, témagazda szerepek elválasztása
  • A moderáció lépései: előkészítés-módszer kiválasztása, lebonyolítás, dokumentálás
  • A levezetendő workshop, rendezvény tartalmi megtervezése

 

Technikák

  • Módszerek-technikák: program bevezetése, témalista készítése, információk begyűjtése & rendszerezése, prioritások felállítása, probléma elemzés, döntési folyamatok levezetése stb.
  • A szóbeli kommunikáció vizualizációja – általános szabályok és technikák
  • A vizualizációs eszköztár használata (flipchart, kitűző táblák, moderációs kártyák)
  • A csoport-norma megteremtése, a résztvevők aktivizálása, kezelése
  • A moderátor felelőssége az eredményes vitavezetésben: keretek adása (cél, idő); hozzászólások kezelése, sorrendezése, témára való fókuszálás biztosítása, több szinten folyó beszélgetések tudatosítása és egy szinten tartása; megegyezés, felhasználás
  • Akciós tervek készítése, dokumentációs technikák

 

Lezárás

  • Minden résztvevő számára személyes akcióterv készítése