1. Szervezési információk

Képzés ajánlott időtartama: 1-3 nap

Ajánlott csoportlétszám: 4-12 fő

Felkészülés: A program előkészítése során határozzuk meg

 

  1. A program céljai
  • Tudjunk különbséget tenni a probléma és a konfliktus között
  • Az adott jelenséghez a megfelelő megoldási módot tudjuk választani – a problémát megoldjuk, a konfliktust kezeljük.
  • A tréningen megtanult, megélt viselkedésformákat a mindennapi helyzetekben alkalmazni tudják a résztvevők.

 

  1. A program témái

A konfliktuskezelésen belül az embereket megtanítjuk, hogyan lehet a rejtett, felderítetlen feszültségeket nyílttá tenni és ehhez jól alkalmazható kezelésmódokat adunk, melyekkel a résztvevők sikeresen tudnak túljutni külső és belső konfliktusaikon.

 

Kommunikációs alapok elmélyítése

  1. Az érzelmi és a racionális kommunikációs üzenet biztonságos szétválasztása
  2. Szándékolt és nem szándékolt üzenetküldés tudatos kontrollja

 

Kifogások kezelésének és az érvelésnek a kommunikációs csapdái

  1. a. Érzelmi aspektus: a kifogásokat kísérő érzelmi állapot kezelése
    • További tárgyalásra alkalmas, megnyugtató légkör helyreállítása
    • A partner érzelmi állapotának megértése, és ennek kifejezése
    • Kibújni a válaszadási kötelezettség alól
    • Kérdésre visszakérdezés, ignorálni a kérdést
    • Saját önbizalom és önérték megőrzése

 

  1. b. Racionális aspektus: kifogások tartalmi megválaszolása
    • A probléma pontosítása
    • Megoldási javaslat, alternatívák, kompromisszum felkínálása
    • Új szempontok megvilágítása

 

Meghatározások

  1. A problémák és konfliktusok különbségei.
  2. Mi okozza a konfliktusokat? (félreértés, hatalomhoz való viszony, kommunikációs szintek elcsúszása, stb.)
  3. A konfliktusok elemei (emberek, autoritás, idő, kommunikáció csatornái, érzelmi és racionális szint, stb.)
  4. Konfliktusok típusai
  1. Személyek közötti
  2. Személyen belüli
  3. Szervezeti és csoport

 

Folyamat

  1. Nehéz emberek, helyzetek és kezelésük – konfliktuskezelési stratégiák
  2. A Konfliktus-megoldási folyamat
  3. Kommunikációs technikák (határok tartása, aktív figyelem, én-üzenet, agresszió kezelése, stb.)
  4. Ellenállások kezelése 5 egyszerű lépésben. (tréneri szimuláció, majd közös gyakorlás)
  5. A vezető feladatai a konfliktuskezelésben
  6. Saját kommunikációs stílus és hatékonyság megélése.
  7. Következtetések levonása, konkrét helyzetekre megoldások (a Tequa trénerei az adott helyzethez leginkább illő módszertani eszközt alkalmazzák a megoldásban – pl. NLP, pszichodráma, érzés-igény elemzés, stb.).

 

Gyakorlatba építés

  1. Szimulált helyzetek, gyakorlás „mélyvíz” technikával.
  2. Csoportos és tréneri visszajelzések.
  3. Saját kommunikációs stílus és hatékonyság megélése.

 

Lezárás

  1. Személyre szabott akciós tervek készítése.